måndag 3 mars 2014

Pandoria?

Alla som spelar SSO kanske inte vet att det grundar sig i hästspelet Starshine Legacy? Starshine Legacy kom ut i fyra delar där det endast handlade om antingen Alex, Lisa, Anne och Linda. Jag rekommenderar er verkligen att spela dem om ni inte gjort det! Dem är väldigt roliga och dem ger en även en hel del bakgrunds info om SSO som gör att man förstår uppdragen på ett annat sätt.

(OBS Spoiler varning)

I det tredje spelet där man spelar som Anne, (som är mystiskt försvunnen i SSO) får man besöka pandoria. En plats som är i en annan dimension, som man når via stenringen.
I Starshine legacy är det en plats som ligger ganska när jorvikstallet nu har dem dock placerat den i GÅD, men man når den via portalen i VD.

Där pilen är befinner jag mig i stenringen. Det jag funderar över är om pilen bara hamnar där just nu innan de öppnar upp pandoria. En tanke jag har är att porten som finns vid stenringen,
 
 
Kan det vara porten till pandoria? Om det är så tror jag att när dem väl öppnar kommer man se en helt annan karta, när man gått in i portalen till stenringen. Man kommer alltså inte se den vi bara kan se idag. Det kommer verkligen bli spännande att se om jag tänker åt rätt håll eller om jag är helt ute och cyklar ;) Man kanske kommer kunna rida från slottet vars bro har rasat, upp till stenringen och rida från udden till pandoria som i spelet. Men vi får helt enkelt vänta och se, men det är roligt att spekulera tycker jag!
 


 
Vad tror du? Har du någon annan teori?
 
//Ania


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar